ga(‘set’, ‘&uid’, {{USER_ID}}); // De gebruikers-ID instellen op basis van de ingelogde user_id.
*31 (0)6 21 89 85 16 eljo @ degalan . nl

Nieuwe Europese richtlijnen voor webwinkels
  • Twitter
  • https://nl.linkedin.com/in/eljodegalan
  • Print Friendly
Er zijn weer nieuwe EU-richtlijnen voor je webshop. Voldoet jouw webwinkel aan de nieuwe richtlijnen? Check de site van thuiswinkel.org en pas je website aan of laat dat doen.

Enkele zaken die veranderen.

  • De termijn van het herroepingsrecht van 7 werkdagen naar 14 kalenderdagen en bent u als webwinkelier verplicht om een modelformulier met betrekking het herroepingsrecht aan te bieden.
  • De betaalknop moet nu duidelijk vermelden dat een bestelling een betaalverplichting inhoudt.
  • Vooraf aangevinkte hokjes met extra’s, zoals een annuleringsverzekering of een huurauto mogen ook niet meer: de consument moet deze zelf aan kunnen vinken.

Wanneer je als webwinkelier de consument onvoldoende of onjuist informeert, kan dat vervelende gevolgen hebben.

  • Extra vracht- en leveringskosten en de kosten voor het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de webwinkelier, wanneer de consument hierover vooraf niet of onvoldoende is geïnformeerd.
  • De consument is ook niet verplicht de kosten voor deels uitgevoerde diensten te betalen wanneer hij onvoldoende is geïnformeerd over zijn herroepingsrecht.
  • Bij het niet verstrekken van het modelformulier voor herroeping kan de bedenktijd van de consument oplopen tot maar liefst 12 maanden.
  • De consument is niet aan de overeenkomst gebonden wanneer de webwinkelier de consument er onvoldoende op heeft gewezen dat zijn bestelling een betaalverplichting inhoudt. Hierbij kan men denken aan de bestelknop met betaalverplichting.

 

Share This